Chiang Mai - Ziplinen en Olifanten - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jaap en Sascha - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Ziplinen en Olifanten - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jaap en Sascha - WaarBenJij.nu

Chiang Mai - Ziplinen en Olifanten

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Sascha

12 Januari 2016 | Thailand, Chiang Mai

Hallo medereizigers,

De 6 uur ziplinen was gelukkig inclusief reistijd en lunch. 2 uur van boom naar boom gegaan was helemaal top. Het ziplinen werd afgewisseld met trappen, bruggen en abseilen (40m). Het was echt te gek. Superspannend de eerste 3x maar daarna echt geweldig en wat een uitzicht over de jungle en rijstvelden.

We hadden een leuk team van 5 waarvan er 3 Chinees waren. Aangezien die prima Engels konden en tegen een grap hebben we erg gelachen tussen het gillen door.

Eind van de dag was vanaf 5 uur de sunday market. Dan wordt een heel blok aan straten afgezet en verschijnen de marktkraampjes met spulletjes en eten weer. Dus heerlijk vanalles weer uitgeprobeerd. Het een lekkerder dan het ander, maar wat altijd goed is, is de Banana Rottee...heerlijke dichtgevouwen pannenkoekjes met banaan en wat je verder maar wil. Ik vind het met gecondenseerde melk superlekker. Jaap is er niet zo van.

Rond half 11 was het wel weer genoeg....morgen weer 7 uur op want we gaan naar de olifanten....zo fantastisch.

We gaan naar www.elephantnaturepark.com Hier worden olifanten opgevangen die op straat zijn misbruikt voor bedelen, kunstjes od, maar ook olifanten uit Birma die op landmijnen zijn gestapt of op een andere manier gehandicapt zijn geraakt.

We worden opgehaald en onze groep bestaat uit totaal 10 man. Als we aankomen zien we een ontzettend groot open terrein waar de olifanten rondlopen. We rijden langs de verblijven van het personeel (70 man) en de vrijwilligers, de bijna 500 honden die ook worden opgevangen en dan komen we bij het terrein vd olifanten. Na een korte uitleg gaan we ze eerst voeren. Wat is zo'n slurf sterk en wat kunnen ze er veel mee.

Vervolgens lopen we over het terrein en ontmoeten we enkele olifanten waar we hun verhaal te horen krijgen voor zover bekend. Het zijn zulke lieve, maar ook sterke, lobbesen.
Tussen de ogen en het bovenste deel van de slurf is de huid verrassend "zacht" daaronder best ruw.

Er zitten een aantal mannetjes apart omdat die niet zo goed gaan als ze samen zijn. Dat is in het wild ook dus hier ook. Verder zijn er nog een paar kleine schatjes die willen spelen, maar omdat ze gerust 1-2 ton zijn is dat niet bepaald handig.

Na de lunch hebben we een olifant gewassen en kunnen zien hoe ze een modderbad nemen. Zo grappig.

Toen zat de dag erop en zijn we terug naar het hotel gegaan om alle indrukken te verwerken, want een bijzonder dier is het.

Lin & Don zijn nu ook in Chiang Mai en we hebben weer gezellig afgesproken en alles gehoord over hun dagen bij de River Kwai
onde het genot van wat eten en cocktails.

Liefs Jaap en Sas

• 12 Januari 2016 - 09:59

Jan En Ria:

Wat een bijzondere vakantie! Alleen maar leuke en indrukwekkende dingen doen!
    Fantastisch! Ook de foto's zijn erg leuk om te zien. Hier gebeurt niet zo veel hoor. De gewone dingetjes. Groetjes van je mams

• 12 Januari 2016 - 12:43

Wendy:

Wat super allemaal zeg. Jullie zitten echt even in een hele andere wereld. En wat een schetige olifanten. Kus van mij

• 12 Januari 2016 - 13:41

Gianni Van Buuren:

Good old memories, gave trip maken jullie ervan. helemaal kick.

• 12 Januari 2016 - 18:53

Corrie En Frits:

Hallo Jaap en Sas,
    Wat maken jullie weer gave dingen mee. Helemaal top.
    De foto's geven een leuke indruk van alles. Geniet er nog van en wij volgen jullie op de voet.

• 12 Januari 2016 - 21:12

Sandy:

Hey Jaap en Sassie, wauw!!! Ik ben zwaar onder de indruk. Wat een eindeloze belevenis! Ik kijk uit naar de volgende foto's en verhalen

• 13 Januari 2016 - 10:06

Mario:

Hallo Jaap en Sas

wat een mooie foto's. ik wens jullie nog een mooie verdere vakantie toe.

mario

• 15 Januari 2016 - 14:54

Gianni Van Buuren:

UPDATE UPDATE.... ;-) MORE MORE MORE.
    Gaan jullie nog verder naar het noorden of vanaf hier naar de zuidelijke eilanden?