Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jaap en Sascha - WaarBenJij.nu Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jaap en Sascha - WaarBenJij.nu

Bangkok!

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Sascha

03 Januari 2016 | Thailand, Bangkok

Hallo lieve mensen,

Wij gaan het ook deze reis weer proberen een blog bij te houden. Als jullie mee willen op onze reis vinden we dat gezellig. Ga je liever niet mee ook geen probleem.

Donderdag zijn we vroeg op gegaan zodat we makkie aan nog de laatste dingen konden doen en vooral zodat we konden slapen in het vliegtuig richting Bangkok. Thx voor het brengen pa.

We moesten door de bodyscan. Dat was de eerste keer en ook echt serieus modern. Het mag wat kosten..... Daarna lekker struinen op Schiphol.
De vlucht is prima gegaan en we hebben zo'n 5-6 uur geslapen van de 11 dus best wel ok.

In Bangkok aangekomen hebben we een Thaise simkaart geregeld op het vliegveld, lang leve onbeperkt internet. Pinnen ging wat lastiger, maar gelukkig hadden we nog Bath van vorige keer. Met de City Rail Link in 20 min in hartje Bangkok. Overgestapt in de taxi (met meter) en hotel prima in orde.

Relaxed aan gedaan en de stad in....heerlijk 32 graden....we hadden eerst een opdracht... onze treintickets ophalen voor naar Chiang Mai anders ging dat alvast een probleem worden.

We hebben een stuk gelopen naar een tempel, whatelse in Bangkok, en dat was dan toch weer mooi. Vervolgens wilden we naar nog een andere tempel, maar daar was het zo belachelijk druk (1 januari dus blijkbaar heel erg nodig om tot budha te bidden en te offeren) dat we gelijk doorgelopen zijn. Na fijn een uurtje te hebben geslapen, ik zag scheel van de moeheid, zijn we naar Khaosan Road gegaan...
Dé toeristische straat van Bangkok, ongelofelijk druk, herrie, eten en massages.

De volgende dag om 7 uur bij Co van Kessel met de fietsroute gestart. Heerlijk koel was het. We zijn weer door de kleine straatjes van Chinatown gefietst wat geweldig is en vervolgens de rivier overgestoken en naar het oude deel gegaan, Thonburi. De fietstocht was geweldig, onderweg gegeten, met de longtailboot door de kanalen en om een uur of 1 waren we terug. Richting hotel gegaan en onderweg alsnog de tempel van gisteren gedaan, Golden Mount, met geweldig uitzicht over Bangkok.

In de avond gingen we een route uit de Lonley Planet lopen. Komen we in een straat Dinsu Road, serieus verrast. Vanaf 5 uur in de middag gaat die straat dicht voor verkeer en ontstaat er ėėn groot eetgebeuren en kun je allerlei spul kopen. Streetfood Bangkok love it!
Hierna naar rooftopbar Cloud47 geweest en toen was deze dag alweer voor bij.

Vandaag zijn we naar de Chatuchak weekendmarkt geweest...lang leve kleding, telefoonhoesjes, schoenen, kunst, borden, eten etc. Het is de grootste markt van de wereld en dat wil ik best geloven. We zijn er met de BTS skytrain heengegaan, ideaal. Terug naar Siam en een taxi naar Chinatown gepakt. Daar van de chaos van Chinatown genoten en heerlijk gegeten in Yaowarat Rd. Feest. Toch nog een keer naar Khaosan Road voor een heerlijke massage geweest en nu gaan we lekker tukken.

Morgen halen we Lin & Don (nichtje en haar erg vreemde vriend) op van het vliegveld en gaan we door naar Khao Yai National Park.

Liefs Jaap & Sas en see you next time.

• 03 Januari 2016 - 22:25

Wendy:

Hoi sas en Jaap,

Ziet er allemaal weer top uit. Wat een drukte ook overal zeg en heerlijk die massages. Heel veel plezier morgen met Lin en Don. Dat nationaal park zal zeker ook heel gaaf worden. Dikke kus

• 03 Januari 2016 - 23:40

Jis:

Ziet er waanzinnig uit kanjers. Die markt was echt wat voor mij geweest ha ha ha.
    Die massage trouwens ook! Laat jullie maar lekker verwennen en geniet van alle drukte, de mooie plekken, het eten en natuurlijk van elkaar!

Ik kijk uit naar jullie volgende verslag!

Dikke x vanuit een koud Schiedam

love jullie

• 04 Januari 2016 - 08:33

Jan En Ria:

Hoi Sascha en Jaap, ik heb helaas je face time gemist zondag. Maar ook maandagochtend zag ik een gemist FT! Jammer! Maar ik begrijp dat het allemaal prima gaat en vandaag komen Lin en Don! En dan het avontuur NP. Geniet ervan en lieve groetjes je paps en mams

• 04 Januari 2016 - 13:47

Net En Bet (van De Receptiiieeee):

Hola Jaap en Sas,

Vanuit een zonnig ;-) Maassluis de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar !
    Proost !

De allerliefste groeten van