Khao Yai NP - Reisverslag uit Nakhon Ratchasima, Thailand van Jaap en Sascha - WaarBenJij.nu Khao Yai NP - Reisverslag uit Nakhon Ratchasima, Thailand van Jaap en Sascha - WaarBenJij.nu

Khao Yai NP

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Sascha

07 Januari 2016 | Thailand, Nakhon Ratchasima

Daar zijn we weer na heel veel nieuwe ervaringen en o ja, nog de beste wensen voor 2016...dat is volledig aan ons voorbij gegaan.

In de ochtend hebben we Lin & Don opgehaald bij het vliegveld van Bangkok met de minivan. Onderweg alle verhalen van Dubai gehoord waar zij oud en nieuw hebben gevierd. Dus heel de rit was Lin aan het woord haha. Wij en Don en hebben ook heus nog een beetje kunnen vertellen.
Na 2 en een half uur kwamen we aan bij onze lodge vlakbij Khao Yai NP.

Heerlijk na zo'n rit en een temperatuurtje van 34 even een duik in het zwembad...of toch niet...best een koud badje. Na een siësta hebben we ons omgekleed en zijn we het stadje in geweest om te eten. Komen we in een wel heel bijzonder eethuis aan, Banmaichaynam museum. Het was een restaurant met ontelbaar veel oude spullen van over de wereld. Er zaten alleen maar Thaise mensen dus goed en inderdaad heerlijk gegeten.

Dag 1 van de jungletrekking
Om 8 uur opgehaald door onze gids Beer, de Thaise Freek. Kleine snelle Thai die een geweldige gids bleek te zijn en prima Engels kon.

Al snel troffen we Makaken aan, je kent ze wel die brutale apen die alles jatten wat los en vast zit. Maar het was een leuke groep met veel kleine donderstenen dus superleuk.
Kort hierna kwamen we Gibbons tegen. Die had ik samen met de neushoornvogel en Olifanten op mijn verlanglijstje. Dus dit was helemaal top. Gibbons hebben lange armen en zijn pluizebollen, zo geweldig.

Na een heerlijke Thaise lunch bij het visitor centre hebben we ons ingecheckt bij de campground.
Best leuk die grote iglotentjes met een matje van niks. Jaap werd er echt heel blij van en vroeg of wij er ieder 2 mochten, jammer joh...dus niet. We keken al uit naar de komende nacht.

Vervolgens hup de jungle in om een trekking te maken...ook helemaal top om te doen. Spinnen, schorpioenen, een waterval etc. En goed luisteren naar de geluiden die we hoorden om te kijken wat we verder konden spotten.

Na het avondeten zijn we op avond/nachtsafari gegaan met de auto. Het is hier om 18:00 al pikdonker dus....wij lachen om het vrouwtje die de lamp bediende, sjaal - muts - dikke jas, maar we hebben het geweten gewoon serieus koud achterop de auto in de wind. Maar naast een stekelvarken hebben we een olifant gezien dus die kou was toch niet zo erg.

Op naar de campground en ja dan wordt je tenminste ieder uur ff wakker.... Dus om 6 uur was het wel genoeg en dat vonden Lin & Don ook. Het was door de hoogte ook nog erg koud en nat en dat gold ook voor de douche.

Dag 2 van de jungletrekking
We hebben gelijk geregeld dat we die avond weer in onze lodge konden slapen, zo fijn. Echte bikkels zijn we.
De ochtend begon goed met een geweldig ontbijt in de auto, maar werd fantastisch doordat we neushoornvogels spotten. Het waren er 6 en ze gingen van links naar rechts en weer terug over ons heen. Echt geweldig mooie vogels.
We gingen de jungle in. We hadden reuze neushoornvogels gehoord dichtbij, maar die wilden niet op de foto. Zo jammer, maar als ze vliegen maken ze een hard zoefend geluid, heel bijzonder.
Tijdens het van links naar rechts gaan kwam onze gids een witte slang tegen die niet giftig, maar wel erg spannend was. Ook nog een grote eekhoorn die makkie aan zat te snoepen. En aan het eind van de middag op naar de batcave buiten het park waar op een moment afhankelijk van de stand van de zon ongeveer 3 miljoen vleermuizen uitvliegen. Te gek om te zien en te horen.

Op naar een douche en een welverdiende bodymassage waarna we fijn ons heerlijke bedje in konden kruipen met een dik matras.

Dag 3 van de jungletrekking
Na een heerlijke nachtrust werden we opgehaald voor onze laatste dag in de jungle van Khao Yai.
Vandaag een trekking bij het water in de hoop op een krokodil en misschien toch ook nog olifanten. Onderweg zijn we verschillende giftige slangen tegengekomen en inderdaad een krokodil. Die lag aan de andere kant van de rivier van het zonnetje te genieten. Echt bizar. Onze gids heeft een zeer sterke verrekijker waardoor je je praktisch naast de krokodil waant en door de kijker met je toestel fantastische foto's kan maken. Zo goed zoomt je toestel niet van zichzelf.

Een kwartier later hoorden we takken en gedoe ook aan de overkant en dat waren olifanten...maar helaas zijn we alleen hun mest en pootafdrukken tegengekomen, hebben we ze gehoord, maar verder niet meer gezien.

Dan maar op naar een behoorlijke waterval en die was schitterend. Buiten het park zijn we nog naar een natuurlijke bron geweest voor een duik en zo kwam ook deze dag tot een eind helaas.

Lin & Don zijn op de bus gestapt en op weg naar Bangkok gegaan. Wij slapen hier nog 1 nacht en vertrekken morgen naar Chiang Mai met de nachttrein.

Tot snel

• 09 Januari 2016 - 07:17

Willem-Jan:

Nou, beste mensen, dat leest lekker weg! Ben benieuwd hoe je Chiang Mai ervaart. Staan er nog eilandjes op het programma? Koh Phangan? Als je de kans hebt; doen. Maar er zoveel moois te zien. Geniet maximaal! En take care. Groet, WJ

• 09 Januari 2016 - 09:01

Wendy:

Hoi, wat gaaf zeg al die dieren, ik verteld het de kinderen die waren gelijk jaloers hahaa. Jammer dat jullie zo'n dun matrassen hadden die ene nacht gelukkig maar voor 1 nacht. Ik geloof dat ik geen meelij met jullie hoef te hebben haha. Nog veel plezier!!

• 09 Januari 2016 - 09:59

Myra:

Hé Jaap en Sas,

Wat een avontuur zijn jullie aan het beleven, en wat veel wilde dieren hebben jullie al gezien, echt geweldig.
    Volgende keer maar je auping matrasje oprollen dan Jaap hihi.
    Nu waarschijnlijk in Chang mai, als je daar niet verliefd op wordt, dat kan niet anders. Vergeet niet het winkeltje schuin tegenover Mo's rooms in te gaan, ligt helemaal verscholen achter de beplanting. Binnen allemaal Budha kunstwerken van de eigenaar zelf, ik werd daar binnen bevangen door iets heel bijzonders, zo mooi allemaal.
    Veel plezier lieverd en ik kijk uit naar jullie volgende verslag xxxx liefs van ons