Leaving Yellowstone - Reisverslag uit Ogden, Verenigde Staten van Jaap en Sascha - WaarBenJij.nu Leaving Yellowstone - Reisverslag uit Ogden, Verenigde Staten van Jaap en Sascha - WaarBenJij.nu

Leaving Yellowstone

Door: Sascha & Jaap

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Sascha

28 Juli 2011 | Verenigde Staten, Ogden

Daar zijn we weer vanuit Ogden. Dat is zo'n 45 km boven Salt Lake City. Ja, ja, helaas moesten we Yellowstone dan toch verlaten. Watskebeurt in YS?

Nadat we de laatste keer (24/7) de site hebben bijgewerkt zijn we nog naar Norris geweest. Hier zijn heel veel stinkende, stomende en pruttelende geisers.
Ook hier gaat alles voor boardwalks (houten planken paden). Dus op je slippers te doen. Op deze manier zien we alle geisers die er toe doen en aangezien het later op de dag is lopen we praktisch met z'n 2. Toch wel prettig na het drukke Mammoth.

Als wij ons ergens toerist hebben gevoeld tot nu toe dan is het wel in YS.

Ondertussen slapen we vrij krap en koud zo'n 8 C en is Jaap lekgeprikt door de muggen. Deet...heeft hij niets aan, maar ik wel, haha.

25/7 Canyon Area
We hebben onze hike uitrusting weer aangetrokken en hebben de south en north rim trails gedaan. Die gaan van de Upper Falls naar de Lower Falls. Leek vrij eenvoudig, maar was toch best pittig ook weer door de warmte zo'n 32 C op een gegeven moment.
De beide Falls zijn indrukwekkend, alweer. Het blijft zo bijzonder en krachtig zo'n waterval.
Daarna nog even naar Mud Volcano...veel zwavel, maar als goed meewerkende toerist doen we ook dit stukje pruttelende en vooral erg stinkende kraters aan.

26/7 Old Faithful
Gebied genoemd naar de meest voorspelbare geiser v/h gebied. Als we aankomen staat aangegeven dat ie ieder moment kan uitbarsten. En ja hoor na 15 min wachten laat hij ons niet in de steek. Geweldig.
We lopen opnieuw via boardwalks dit gebied af en ja dit is toch ook weer heel bijzonder om te zien. Ja ook dit prutteld en stoomt, maar toch is het weer bijzonder.
We rijden na dit gebied naar Mid Geyser Basin en daar zit een echt publiekstrekker Grand Prismatic Geyser. Helaas waaide het enorm en mede door de grootte konden we hem dus niet goed op foto krijgen, maar google hem anders ff.

Komen we 's avonds aan bij onze cabin ligt er een bison vlak achter, die staat even later op om gras te eten en ja, ja, zowaar staat hij letterlijk voor onze deur, echt bizar zo dichtbij.
Wat denk je...hij leegt er zijn blaas en legt er een vlaai neer, serieus.

27/7 Lamar Valley
's Ochtends rijden we naar Tower-Roosevelt om de Lamar Valley te verkennen. Alle dieren zijn hier te vinden. Het enige wat wij tegenkomen zijn echter bisons en hoeveel...teveel.
We gaan wel een km of 3 de vallei in wandelen, maar houden het dan voor gezien. Het is mooi om middenin de vallei te staan tussen al dat moois... en die beren...nee hoor weer niet.

We gaan terug naar Tower om wat te eten en horen van een Grizzly die langs de weg loopt te banjeren dus karren maar weer...als wij aankomen dan is beer natuurlijk net 2 minuten ervoor gevlogen of eh gerend. Beetje jammer.

28/7 Leaving YS
We zijn lekker op tijd en gaan op weg naar de West YS (west ingang/uitgang). We doen nog een poging om Grand Prismatic op de foto te krijgen, maar het is wel windstil, maar te vroeg. We zien alleen maar stoom. We gaan verder naar nog een aantal geisers on the way en naar Firehole Falls, ja alweer falls. Deze keer nog steeds leuk, maar minder indrukwekkend.
En dan zonder een beer te hebben gespot verlaten we YS-park. Helaas.

Wat hebben we wel gezien: Elanden, rendieren, coyote, ganzen, otters, eekhoorns en niet te vergeten Bisons.

Op naar Salt Lake City. Daar blijven we 2 nachten. ff weer die beschaafde wereld inademen.

Kus van ons.

PS: Het kost wat tijd, maar we moesten ff inhalen.

• 29 Juli 2011 - 07:37

Chrisstal3:

alles weer luid en duidelijk, foto's verslag , hartstikke goed, vraagje zijn jullie niet moe????????? ach je hebt een jaar om uit terusten Jaap. Genieten dan maar jullie, hier is het butweer,, wolken , regen, hoosbuien , wateroverlast,hagel.hahhaha rest oke eigenlijk wel.GENIETEN MAARRRRRRRRR groetjusssssss

• 29 Juli 2011 - 08:25

Jan En Ria:

Ha eindelijk horen we jullie weer en kunnen een beetje meegenieten van jullie reis.
    De foto's zijn weer prachtig.
    Jullie zullen inderdaad wel gesloopt zijn als je weer thuis bent.
    Nog anderhalve week, dus nu even rustig aan salt lake city bekijken.
    Hier is alles oké.
    Lieve schatten, We horen het wel weer..Kus van je mams en paps

• 29 Juli 2011 - 10:26

Myra En Henk:

Hallo avonturiers, wat een schitterende fotos en zo te lezen hebben jullie al aardig wat kilometers erop zitten.
    Geniet van al het moois om je heen en van elkaar, veel liefs van ons xxx

• 29 Juli 2011 - 18:27

Oma En Opa.:

hallo wereldreizigers,het is allemaal even prachtig wat jullie laten zien .wij volgen alles,ik denk dat jullie straks oververmoeid thuis komen,maar ja,dan ga je toch lekker op vakantie?maar jullie hebben nog 2weken om nochvan alles te bekijken,maarjullie hebben het prima naar je zin en daar gaat het om.sascha en jaap dikke kus van oma en opa doei.

• 01 Augustus 2011 - 07:30

Jenno:

Tjeetje wat een actie allemaal. En wat een waanzinnige foto's. Nog veel avontuur......dikke knuffels.