Salt Lake City - Capitol Reef - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Jaap en Sascha - WaarBenJij.nu Salt Lake City - Capitol Reef - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Jaap en Sascha - WaarBenJij.nu

Salt Lake City - Capitol Reef

Door: Sascha & Jaap

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Sascha

01 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Houdy,

In Salt Lake City zijn we naar The Gateway (shoppen en eten) gegaan, want ondertussen hadden we best trek gekregen en dus zijn we daar wat gaan eten bij onze all time favorite de Panda Express. Heerlijk. Na het inchecken zijn we naar Salt Lake geweest. Echt geen feesie...stinken dat meer en een insecten. Via via kwamen we aan een zwembadcomplex waar we heerlijk hebben gezwommen, gezond en gelezen.

's avonds lekker gerelaxed op onze kamer en de volgende dag zijn we naar Utah Olympic Parc geweest, 20 mile buiten SLC, waar we toevallig een wedstrijd freestyle schansspringen zien. Echt gaaf. Ze doen hun sprong (incl. flikvlak, koprol, schroef etc)en landen in een zwembad. Er is ook een museum(pje) over de spelen van 2002 en na een burgertje zijn we weer naar The Gateway in SLC gegaan.

Als goedgeaarde toerist zijn we naar Temple Square geweest. Wat is het geloof toch iets raars. Deze gemeenschap bezit 35 square acres (14 ha) bestaande uit oa een Temple (nee geen kerk), een 26 hoog administratieverhaal, een congrescentrum waar 21.000 man in kan met daaronder 1300 parkeerplekken etc. Wie betaald dat toch...? Inderdaad de leden van de 10.000 kerken wereldwijd.

Ook nog ff langs de library geweest. Erg mooi ontworpen met leuke zitplaatsjes en beneden nog wat winkeltjes.

De volgende dag vertrokken naar Capitol Reef waar we maandaag in de ochtend een eenvoudige wandeling hebben gemaakt en vanwege het slechte weer toch maar begin van de middag op weg zijn gegaan naar Bryce Canyon via autoweg 12. Een prachtige route met prachtige vergezichten. We zijn weer onder de indruk.

Morgenochtend gaan we Bryce verkennen en dan gaan we door naar Zion. Beide parken hebben we vorige keer ook gedaan en het is heerlijk om hier weer terug te zijn.

Kus van ons aan iedereen.

• 02 Augustus 2011 - 05:28

Liesbeth:

hoi hoi,
    wat klinkt dit toch goed. ik heb alle vorige reisverslagen even snel doorgewandeld, want net terug van vakantie. maar volgens mij hebben jullie het prima naar je zin in de usa.
    heerlijk.
    lekker nog even van genieten en vanaf nu lees ik weer mee met jullie. dikke kus

• 02 Augustus 2011 - 07:08

Frits En Corrie:

Hallo luitjes,
    Wat hebben wij genoten van de foto's met die geisers. Zelf ook al in Amerika geweest maar dit stuk hebben wij niet meegekregen. We zouden er bijna de reis voor gaan boeken maar ja, je weet het ,Frankrijk gaat voor. De operatie aan het oog is gelukt en het zicht is weer geweldig. Geniet nog van al het moois.
    Tot gauw

• 02 Augustus 2011 - 17:32

Willem Eichhorn:

Lekker genieten hoort echt bij het vakantie vieren (ik weet niet of dat een woord is)
    Maar jullie hebben voorlopig al en hoop gezien en zo te zien is dat de moeite waard. Kusjes terug

Willem

• 02 Augustus 2011 - 20:30

Jan En Ria:

Wat moet ik er nog aan toevoegen...
    Jullie hebben gewoon een wereldvakantie!
    Zorg er nou maar voor dat jullie nog een beetje rust nemen voordat je naar huis komt, anders ben je gesloopt als je weer hier bent in het maassluise!
    Want over een weekje is het weer zover, dus volop genieten nog maar, zo lang het nog kan! Dikke kus van je mams en paps.

• 03 Augustus 2011 - 07:26

Chrisstal 4:

ja hoor alles weer luid en duidelijk ontvange, mooi verslag , toppie foto's ennuh Jaap zag ik het goed????beetje aan gekomen door het goeie leven??????ach we lopen dat er binnenkort wel weer af , dussss geniet nog maar ff, nu kan het nog hihiihihihihihihihihihihihhihiihihihihihihihihi
    gr. vanuit Vlaardingennnnnnnnnn

• 03 Augustus 2011 - 11:10

Martin En Marjon:

Worden weer een beetje jaloers van al die mooie foto''s. Wat hebben jullie al weer een hoop gezien.
    Graag nog heel veel foto''s maken, komen wij na thuiskomst snel kijken.
    Heel veel plezier nog ...
    Dikke kus, Martin en Marjon

• 03 Augustus 2011 - 14:42

Piet Bongaards:

Hallo Sascha en Jaap,zo te lezen genieten jullie volop van je vacankie.
    En je laat je lezers ook meegenieten
    De foto s die jullie laten zien zijn altijd toppie. Piet

• 03 Augustus 2011 - 14:55

Ingrid:

Hey vakantiegangers
    Wat een geweldig verhaal en nog mooiere foto s wat een indrukken doen jullie op echt super, je vergeet dat nooit meer dat is het mooie van zulke indrukwekkende reizen.
    Sas even een compliment hoe je deze verslagen allemaal maakt zegt, top !! wij reizen helemaal mee zo echt leuk.
    xx
    ing

• 04 Augustus 2011 - 09:26

Wendy:

Hey sas en jaap,

Zo te horen hebben jullie het super naar jullie zin. Nog even en dan is het weer voorbij, geniet er nog maar even van. See you next week!!

• 05 Augustus 2011 - 03:18

Henk, Myra En Dean:

Allebei niet in de verleiding gekomen de schans even uit te proberen....?
    Ziet er allemaal even schitterend uit.
    Geniet van al het moois
    Kus van ons

• 06 Augustus 2011 - 08:08

Belinda & René:

Zo te zien is het weer stukken beter dan bij ons. Geniet er maar lekker van. Hier lijkt het af en toe wel herfst! Leuke foto´s! Heel veel plezier in het mooie Bryce en Zion. Wij zijn al aan het aftellen, nog 6 weken en dan gaan wij weer naar de USA...... Groetjes van ons.

• 06 Augustus 2011 - 11:21

Chrisstal5:

ik zal het maar verklappen,'t word hier herfst,doe een jas aan als jullie terug komen, 17 grd w7 snachts donker.
    MATS FUN jullieeeeeeeeee

• 08 Augustus 2011 - 12:02

Sieb:

Jaap en Sascha

Erg leuk om te lezen allemaal! En super mooie foto's! Echt om jaloers op te worden, zo'n reis !! Vooral de natuurfoto's erg gaaf!!

Nog een hele goede vakantie !!