Op naar Grand Teton - Reisverslag uit Vernal, Verenigde Staten van Jaap en Sascha - WaarBenJij.nu Op naar Grand Teton - Reisverslag uit Vernal, Verenigde Staten van Jaap en Sascha - WaarBenJij.nu

Op naar Grand Teton

Door: Sascha & Jaap

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Sascha

20 Juli 2011 | Verenigde Staten, Vernal

Lieve allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Het is zo leuk om te lezen hoe er mee wordt gereisd.

Roy en Wen gefeliciteerd met jullie lieve kleine man en pa en ma gefeliciteerd met jullie kleinkind.

De rit naar Arches was zo'n 6,5 uur rijden incl stops. Het is niet voor te stellen hoe woest, ruig en droog het hier kan zijn tussen de bergen. Onderweg hebben we getankt. De prijs is hier nog best leuk nl. een gallon (3,8 liter) kost ong. $ 3,60 = € 2,53.
We hebben 14,4 gallon getankt voor $54.
Dus dat 54 liter voor €40. Daar kun je nog eens een stukkie voor rijden.

Eind van de middag kwamen we in Moab aan en ons hotel hebben we de avond ervoor geboekt. Maar goed ook want het was er druk. Spullen in de kamer gedumpt en ja Frits en Corrie ook hier hebben ze een japanner. Heerlijke sushirolls gegeten en ook pruimenwijn en de sake waren aanwezig.

We zijn maandagochtend naar Arches geweest. Het park heeft zo'n 32 mile aan asfalt dus je bent er nog niet zomaar klaar. Het park staat bekend om de door wind, regen en zand uitgesleten bogen in de rotsen. We hebben o.a. Delicate Arch en Landscape Arch gezien. We hebben we er behoorlijke hikes gedaan en de laatste naar Double O Arch was echt slopend in de hitte en ook omdat we in de ochtend ook al stevig hadden gewandeld.

Terug in Moab bij de suup een lekker gegrild kippetjes gehaald met frietjes en een milkshake van de B.K en daar heerlijk van gegeten. Toen lekker geslapen en de volgende ochtend wilden we om 5 uur opstaan en nadat ik gedoucht had bleek de wekker in de kamer een uur voor te lopen. Ach waren we lekker extra op tijd. Nog ff geskypt met het thuisfront en toen op naar Canyonlands, Island in the Sky.

Ook weer prachtig en indrukwekkend. Opnieuw die woeste natuur. Dit park is een stuk groener dan Arches. Wat een dieptes hier. Ik vind het nog net geen Grand Canyon, maar Jaap vindt van wel. Ach je kan het niet altijd eens zijn met elkaar.

Na dit park gaan we 2 dagen karren. We zijn in Vernal geëindigd en hebben daar een overnachting geboekt en heerlijk kunnen bubbelen bij het zwembadje. Dat was heerlijk. Lekker geslapen en nu de site weer ff geupdate.
Ik ga douchen en we gaan ons klaar maken voor de reis naar Jackson in Wyoming, gaat de klok dan weer een uur terug of verder...ach we merken het vanzelf.

• 21 Juli 2011 - 09:59

Nanne:

Hoi vaders en sas ik vind het leuk dat jullie het zo naar jullie zin heb het is allemaal wel weer erg mooi daar zo te zien op de foto's ik wou dat wij hier een beetje van jullie zon hadden want hier is het echt geen zomer meer herfst koud en nat dus geniet maat lekker tot de volgende xxxjes

• 21 Juli 2011 - 10:13

Frits En Corrie:

Erg leuk dat jullie zo uitgebreid ons vertellen van al het moois dat jullie zien.
    Het is voor ons ook echt meegenieten.
    De sushi op tafel zag er ook erg lekker uit. Rij rustig en slurp al het mooie op.
    Tot het volgende verslag

• 21 Juli 2011 - 14:01

Jan En Ria:

Hai sascha en Jaap,

Ben net thuis, heb bij wendy 120 stokjes saté geregen, voor morgen.
    Voor als we op jesse's verjaardag zijn.
    Gek dat we op je vader z'n verjaardag, Jesse's verjaardag vieren.
    Jammer dat je er zaterdag niet bij bent, maar ja, jullie hebben hele andere dingen te doen. Fantastische dingen!
    Zag er trouwens lekker uit, al die sushi's, jongelui.
    En weer prachtige foto's heb je erbij gedaan.
    Doe alsjeblieft voorzichtig onderweg, en ga vooral genieten van al het moois dat er te zien is!
    Dikke kus van je paps en mams

• 21 Juli 2011 - 21:34

Jennifer & Guido:

hallo sgatties!

zo te lezen en te zien hebben jullie het heerlijk naar je zin!!! geniet er lekker van want hier is het 1 en al regen, de sloten lopen zelfs over... en dat noemen ze nou zomer grrrrr...
    nou we genieten wel mee met jullie hoor van de mooie fotootjes!!! xxxx

• 22 Juli 2011 - 08:22

Jis En Co:

Ha lieve kanjers.Wat een waanzinnige foto's weer. Wil er ook echt een keer heen. Jullie zijn lekker druk bezig kanjers....geniet er maar lekker van. Wanneer gaan jullie die helitour doen? Dat lijkt me zo waanzinnig mooi.
    Wij zijn aan de laatste voorbereidingen bezig en morgenavond rijden. Maar eerst vanavond nog de trouwerij van Mar en Ar. Ik kan jullie avonturen in Spanje niet lezen maar ben in gedachten bij jullie.....

Love you x

• 22 Juli 2011 - 09:43

Roy En Wendy:

Hey sas en jaap,

Super zeg al die foto's. Ziet er echt bijzonder uit. Op het nieuws was vanmorgen dat het in amerika echt verschrikkelijk heet schijnt te zijn. Redden jullie het wel een beetje. Hopelijk doet de airco het goed. Hier is het helaas niet zo heel mooi. Vandaag matig, vanmorgen beetje regen en verder als het goed is niet. Hopelijk nog een beetje zon vandaag. Zou leuk zijn. Zijn woensdag naar de efteling geweest, was echt heel leuk. Het was mooi weer op een regenbuitje na. Lente vond het helemaal geweldig. Vandaag is het dubbelfeest natuurlijk pa en jesses verjaardag.
    Zo te zien hebben jullie het ook helemaal super. Nog heel veel plezier.
    Kus van ons allemaal, speciaal eentje van lente. (oja leuk filmpje was dat trouwens en sas (hik hik) ging wel goed geloof ik. Toedeloe!!!!

• 22 Juli 2011 - 18:30

Piet Bongaards:

Fijn om op deze manier met jullie me te reizen.
    Leuk verslag, mooie fotos.

Groeten Piet.

• 22 Juli 2011 - 18:32

Chrisstal:

dat ziet er ff toppie uit, vooral die auto !!!!! veel zeplier jullie!!!!

• 25 Juli 2011 - 07:54

Jenno:

hallo,

ik blijf proberen......maar het lukt niet

• 25 Juli 2011 - 07:55

Jenno:

volgens mij is het gelukt.

hallo Sasso en Japio.

wat leuk om jullie zo te volgen.

nog veel fun daar.

xxxx