Van Kanab naar Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Jaap en Sascha - WaarBenJij.nu Van Kanab naar Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Jaap en Sascha - WaarBenJij.nu

Van Kanab naar Moab

Door: Sascha & Jaap

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Sascha

17 Juli 2011 | Verenigde Staten, Moab

Hello folks,

Het is hier nog steeds geweldig...heel vervelend allemaal.

We zijn 's ochtends in Kanab een hike gaan doen. Het was een uur of 9 en de wandeling duurde ong. 2 uur in totaal. Heen heerlijk in de schaduw, maar al snel begon de zon te prikken en was het 38 graden. We hadden mooi uitzicht over Kanab en een stuk verder konden we het begin van de Grand Staircase Escalante zien. Dat is een gebergte 7.500 km2 dus we hebben zo'n 1/1000 gezien ofzo maar toch.

Na de hike zijn we op weg gegaan naar Page/Lake Powell. Hier zijn we 5 jr geleden ook geweest. Heerlijk om er weer terug te zijn. Het is een stuwmeer wat ook weer heel groot is, maar vrij slecht toegankelijk via de auto. Met de boot is het een ander verhaal en van Lake Powel tot halverwege is ong 4 uur varen. In Arizona ging de klok een uurtje terug dus hadden we nog genoeg tijd om naar Antilope Canyon te gaan. Wij hebben de lower canyon gedaan Belin. Was ook helemaal geweldig. Wat kan een canyon met zonlicht prachtig worden. Zowel de upper als lower canyons zijn uitgesleten door water, zand en wind.

Vandaag zijn we naar Horseshoe Bend geweest bij Page (bedankt voor de tip Sieb). We waren er al om een uur of 7, maar qua temp had het ook gerust al een uur of 11 kunnen zijn, 33 graden.
Horse shoe bend is ook weer bijzonder om te zien dat het bestaat.
Hierna de auto in richting Moab. Morgen willen we naar Moab Arches.

• 18 Juli 2011 - 07:26

Jan En Ria:

Hé Sascha, je mag wel net als Jaap, een petje op je hooft zetten tegen de hitte!
    Wat een prachtige foto's allemaal!
    Wel voorzichtig, hoor! Met al die rotsen daar.
    Dikke kus van je mams

• 18 Juli 2011 - 08:00

Frits En Corrie:

Hallo luitjes,
    Wat is het toch een prachtig land als wij deze foto's van jullie zien.
    We zien wel dat jullie erg genieten.
    Al japans gegeten?
    Op naar het volgende verslag.

• 18 Juli 2011 - 08:04

Mario:

het ziet er allemaal fantastisch uit.

• 18 Juli 2011 - 08:41

Johan:

Pff, het ziet er wel erg mooi uit zeg! Veel plezier daar nog, geniet ervan!!

Bye Bye

• 18 Juli 2011 - 11:15

Toos En Teun:

hallo, vakantie gangers. Erg leuk al die mooie foto's. Zo zie je nog eens wat.

Jullie hebben tenminste mooi weer, terwijl wij in de regen zitten.

Groetjes en opa en oma

• 18 Juli 2011 - 13:04

Leon Valkenburg:

He Jaap en Sas,
    Leuke foto's en verslag. vooral de laatste in de wel bekende positie... maar eh zie ik daar in dat grijze singlet al wat hamburgers tevoorschijn komen...

• 18 Juli 2011 - 16:37

Belinda & René:

Hi there!
    Wat een schitterende foto´s! René zei net dat wij ook in de lower Canyons zijn geweest en niet in de upper, foutje van mij. De lower Canyons zijn echt heel mooi. Lachen dat je dat gat in de grond op de foto hebt genomen. Ik herkende het gelijk. Toen die gids zei: Ga hier maar naar beneden. Moest ik even slikken.... moeten we hier in?! Geniet van al het moois. Moab is ook een heel leuk plaatsje, alleen bijna geen alcohol te krijgen..Mormonen. Groetjes

• 18 Juli 2011 - 17:41

Willem Eichhorn:

Prachtige foto's, wat een bizar landschap. Dat in het dorre toch nog wat kan groeien.
    Trouwens ook een leuke wagen om mee te rijden.

• 18 Juli 2011 - 18:53

Nic In Portugal :

\zoooo ziet er ernstig mooi uit allemaal, en dat terwijl wij tussen de oude ruines en kastelen zitten!
    Geniet er lekker van daar!
    Nic en Leo

• 18 Juli 2011 - 19:03

Marcel En Sabine:

Wauw waanzinnig vet cewl zeg!!!!!

Ik denk waar blijven de mailtjes, toen dacht ik ook vast op tele2 mail! Gelukkig gevonden. Have fun, we volgen jullie

• 20 Juli 2011 - 06:30

Ingrid Botzen:

Hey Sascha en Jaap,
    GEWELDIG wat jullie allemaal zien zeg, de natuur is een overweldigende ervaring he je lopt er wel maar moet je een szien hoe prachtig helemaal top!!!! Blijf genieten en leuk om zo met jullie mee te reizen.
    xx
    ing

• 26 Juli 2011 - 15:05

Sandy:

Nou vind het allemaal een beetje tegenvallen. Moet je daarvoor nou dat hele stuk vliegen......tjeezzzzuusss wat ontzettend mooi. Vooral dat gesteente onder de grond met die oranje kleuren...booeehhooee wil ik ook zo graag een keer zien. Komt er ooit nog wel van.Tjilssee en geniet van al dat moois en maak speciaal voor mij maar mooie foto´s want kan niet wachten om ze terug te zien.

Dikke kus Sen