Kanchanaburi - terug in Bangkok - Reisverslag uit Samphanthawong, Thailand van Jaap en Sascha - WaarBenJij.nu Kanchanaburi - terug in Bangkok - Reisverslag uit Samphanthawong, Thailand van Jaap en Sascha - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi - terug in Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Sascha

30 December 2012 | Thailand, Samphanthawong

Hallo trouwe volgers,

Op vrijdag zijn we naar Kanchanaburi vertrokken. Eerste stop was bij een drijvende markt in een plaats onderweg. Dat moet ooit een hele goede manier geweest zijn om goederen te verhandelen, maar het is nu een supercommercieel verhaal geworden. Beetje jammer.
Daarna ging de reis naar de brug bij de River Kwai met het museum. Onderweg naar de Tiger Tempel een stop gemaakt bij een kleine waterval waar het ook erg druk was en waar we heerlijke bananenchips hebben gekocht. Bij de Tiger Tempel zijn we niet binnen geweest omdat dit echt zo niet goed voelde. En dat klopte...welk rescuecentre...ook nu vierde de commercie hoogtij.

De volgende dag zijn we bij de Erawan waterval geweest. 7 verdiepingen. Met 2 jongens van de groep zijn we gelijk naar de hoogste waterval gegaan en hebben we gezwommen. Er waren vissen die aan je voeten knabbelden dus gelijk een Dr. Fishspa gekregen. Later die middag naar Hellfire Pass geweest met ook een museum. Alles te maken met de treinrails aangelegd door oorlogsgevangen van de Japanners. Dit maakte meer indruk dan het eerste museum. Het was midden op de dag dus hebben we maar een klein stuk van de pass gelopen.

O ja, hadden we al gemeld dat ons floating hotel superprimitief was. Alleen koud water en schoon? Ach daar kun je twijfels over hebben maar we hadden het ermee te doen.

Vandaag zijn we 's ochtends naar de olifanten geweest. We hebben zowaar op een olifant gezeten, maar o wat voelde dit ook zo niet goed. Dit was geen rescueverhaal, maar ook echt weer een commercieel verhaal. Ach, de mensen moeten ook leven.
Maar eigenlijk werden we er alleen maar heel verdrietig van.
Terug bij het hotel zijn we op een bamboevlot stroomafwaarts gegaan en uiteindelijk na de lunch terug naar Bangkok gebracht.

Morgen gaan we met de trein naar Ayuthaya.

Tot het volgende verslag.

Grt van ons

• 30 December 2012 - 16:03

Brenda:

Zo leuk om onze thailand reis op afstand nog een keer te beleven.
    De hellfire pas maakte echt een diepe indruk op ons. Stel je voor met die enorme warmte en veel te weinig eten de hele dag buffelen. Verder inderdaad veel commercie maar er zijn wel plekken waar b.v. olifanten liefvol worden opgevangen en verzorgd zonder uitbuiting. Bij chiang mai in de buurt heeft een rijke thaise dame een opvanghuis voor olifanten die gewond zijn geraakt door o.a. landmijnen, heel mooi om te zien. Adviesje doe zo min mogelijk georganiseert anders wordt je naar de super commerciele plekken gesleept.
    Blijf schrijven .........!
    Liefs steef en bren

• 30 December 2012 - 16:20

Fred Govaart:

Goed bezig Jaap.
    heb je na het zwemmen nog in je zwembroek gekeken of er niet een stukkie afgeknabeld was (ha ha)
    lekker genieten en kijk of je Tom Timmers nog tegenkomt die is bij zijn schoonpa in thailand aan het klussen.
    alvast een gelukkig een mooi 2013 gewenst.

groet uit het westland Fred

• 31 December 2012 - 10:43

Eelco:

Super om jullie verhalen weer te lezen. Geniet ervan (ook van alle toeristische attracties ;-) Fijne jaarwisseling!

Hanneke & Eelco