Ayutthaya - Pattaya - Banphe - Reisverslag uit Ban Kon Ao, Thailand van Jaap en Sascha - WaarBenJij.nu Ayutthaya - Pattaya - Banphe - Reisverslag uit Ban Kon Ao, Thailand van Jaap en Sascha - WaarBenJij.nu

Ayutthaya - Pattaya - Banphe

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Sascha

04 Januari 2013 | Thailand, Ban Kon Ao

Daar zijn we weer,

Wisten jullie al dat de Thaise mensen:
- van keiharde matrassen houden
- altijd een manier van handel weten te verzinnen
- echt heel vriendelijk en behulpzaam zijn
- zeker buiten de grote stad
- het eten er heerlijk is
- het ontbijt uit dikke rijstsoep met vlees bestaat :-(
- dat het hier nu 30 graden + is
- dat het nu winter is in Thailand
- dat het 's avonds afkoelt naar 28 graden
- dat het in de 7/11 koud is (lees:25 graden)
- het leven hier echt heel goedkoop is

Inmiddels zijn we dus in Banphe, vlakbij Ko Samet. We zijn nieuwjaarsochtend uit Ayutthaya vertrokken met een minivan richting Bangkok en vanaf daar weer verder naar Pattaya. Allemaal via het hotel geregeld en maar hopen dat het goedkomt. En dat komt het steeds, wat heerlijk.
In Pattaya aangekomen bij ons hotel aan Jomtien Beach. Prima hotel, maar het was daar net Lloret de Mar in Juli.
Ineens konden we ook weer pizza's, steak en McDonalds eten. Doe ons maar Thais. O ja, en hadden we al gemeld dat je je hier voor een prikkie kan laten masseren. Echt fantastisch.

We zijn maar 1 dag gebleven en toen met weer via via een taxi naar Banphe. En ja hoor, weer bij onze nieuwe stek aangekomen. Lekker ontspannen niet toeristisch verhaal hier. Onze spullen gedumpt, omgekleed en de zee in gedoken, doorkomen gerust geen probleem. Heerlijk. De zee is zo'n 26 graden.
Vlakbij het hotel zit een lokaal eettentje met heerlijke Thaise gerechten. Wat een feest. Het eten komt altijd in etappes dus de een us klaar als de ander kan beginnen.

De volgende dag naar Ko Samet gegaan. Scooter gehuurd en op hoteljacht voor de relax. In de Lonely Planet stond al dat er alleen dirtroads waren, maar dat die vervolgens alleen maar uit kuilen en hobbels bestonden, zeg maar gerust paris-dakarterrein, dat stond er nou weer net niet bij. Echt serieus geen pretje achterop. Maar hotel gevonden voor niet teveel en toch aan het strand. Dus toen onszelf getrakteerd op wat lekkers te eten, een duik in de ozo heerlijke zee en lekker in de zon gelegen. Om 18:00 de laatste pond, uit het jaar 0, teruggenomen en met de taxi terug naar het hotel. Vermoeiend zeg allemaal.

Vandaag scooter gehuurd voor € 5 heel de dag. Wel opletten Jaap links blijven rijden. We zijn naar de "winkeltjes" geweest. Alleen maar gedroogde vis, octopus en dat soort heerlijke dingen. Heel bijzonder hier.
Langs heel de kust hier zijn lokale eettentjes te vinden. Het een ziet er nog meer shabby uit dan de ander, maar toch wat er vandaan komt is goed. Verse ananas in overvloed en heerlijk zoet.

Morgen gaan we naar Ko Samet vooral om te relaxen.

Bedankt voor jullie reacties, want dat is voor ons weer een feest om te lezen.

Liefs van ons en tot op Ko Samet.

• 04 Januari 2013 - 13:53

Liesbeth:

lieve sas en jaap,
    het klinkt weer heerlijk daar, en ik zou er zo naar toe vliegen, maar helaas even geen geld ervoor ;-).
    komt wel weer.
    geniet er nog maar lekker van en tot als jullie weer terug zijn in Nederland.
    liefs,
    lies

• 04 Januari 2013 - 14:43

Belinda En René:

Hey vakantiegangers,

Wat klinkt dat allemaal weer goed! Kijk ook alweer uit naar vakantie, maar dat duurt nog even....
    Hier mis je niets, de donkere dagen na de feestdagen zijn begonnen. ´s Ochtends als we naar ons werk gaan, lijkt het nog wel nacht, niks an. Gelukkig niet koud, maar wel nat en triest. Dus geniet van de zon, de warmte, de mensen, het eten, de stranden, de zee enz. !!!

Groetjes B & R

• 04 Januari 2013 - 15:32

Je Paps En Mams:

Ha Sascha en Jaap,

Blij om te horen dat alles goed gaat en dat jullie er zo van genieten.
    En nu heerlijk even een paar dagen zon vakantie houden, dat is ook wel even lekker rustig!
    Kunnen jullie even bijkomen van alles wat je gedaan en gezien hebt.

Hier is het echt januari...lekker saai druilerig weer.
    Woensdagavond heeft lente hier geslapen. Omdat ze donderdag ochtend toch hier zou komen i.v.m. de schoolvakantie.
    Ik heb met haar wel 20 x het spelletje "Wie is het?" gedaan. Zo leuk vindt ze het.
    En vanavond komen de kleine schatjes alle twee bij ons slapen. Wel druk maar ook gezellig hoor!
    Ben je weer even op de hoogte!
    Ga er nog even van genieten, je hebt nog ruim een week, dus doe je best!
    Verder gebeurt hier niet zo veel, dus groetjes en dikke kus van ons!!

• 04 Januari 2013 - 15:44

Wendy En Roy:

Hey sas en jaap,

Jullie vermaken je prima zo te lezen. Krijg idd ook weer helemaal zin in vakantie als je dit zo leest. Heerlijk.
    Jullie hebben ook al heel veel gezien dus dat is ook heel erg leuk zeg.
    Wij hebben vanavond een feestje van Arie dus de kids slapen zo bij pap en mam, heerlijk joh. We gaan ook straks nog even lekker uit eten omdat roy jarig is. Dus dat wordt hopelijk een gezellige avond.

Dikke kus en nog veel reisplezier en natuurlijk een XXXXX van Lente en Jesse

• 05 Januari 2013 - 08:19

Jenno:

Hallo Japio en Sasso,

Daar ben ik weer, ben al die tijd internetloos geweest. Eef was met vakantie.
    En zelf kreeg ik het natuurlijk niet voor elkaar.

Heb net met plezier jullie reis weer meegemaakt. Wat een ervaringen allemaal. Ben blij dat jullie het naar je zin hebben daar.
    Vooral al die massages en winkeltjes lijken me wel wat..........maar voor de rest lijkt het niets voor mij.
    Gelukkig maar anders zou het daar nog drukker worden.

Doet me goed dat er in het verhaal nog een McDonald voorkomt ;-)

Geniet van al de ervaringen en van de mensen die jullie tegenkomen en doe voorzichtig.
    Dikke knuffels uit het grijze en saaie 010.
    xxxx