Ko Samet - Bangkok - Thuis - Reisverslag uit Chek Lap Kok, Hong Kong van Jaap en Sascha - WaarBenJij.nu Ko Samet - Bangkok - Thuis - Reisverslag uit Chek Lap Kok, Hong Kong van Jaap en Sascha - WaarBenJij.nu

Ko Samet - Bangkok - Thuis

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Sascha

12 Januari 2013 | Hong Kong, Chek Lap Kok

Terug van weggeweest,

Na 6 heerlijke dagen op het eiland Ko Samet. Zon, zee, strand en cocktails. Dat is weer eens wat anders als op een primitief floating hotel.
We hebben lekker gerelaxed en vooral niets gedaan. Zelfs het kayakken, wat we echt serieus van plan waren, was nog teveel moeite.
De zee was een graad of 26 en in de zon op het strand was het bijna niet vol te houden, maar ons hoor je niet klagen.

6 dagen was wel wat lang na al onze drukke ontdekkingsdagen in Thailand. Maar ook vakantie. Het was een vrij rustige plek waar we zaten, maar de Russen waren iets te aanwezig. Wat een ongezellig, onvriendelijk en arrogant volk. Dat was ons in Egypte al opgevallen, maar ook de Thaien zijn te min voor ze.
's Ochtends wist je ook gerust niet of ze nog aan het drinken waren of dat ze net weer opnieuw gestart waren, ach ergens in de wereld zal er wel een 5 in de klok hebben gezeten.

Gisteren zijn we weer terug naar Bangkok gegaan en hebben we de shoppingcentres in de wijk Siam onveilig gemaakt. Nee, we hebben Bangkok niet leeggeshopt. De spullen zijn vrijwel net zo duur als in NL en de mode is ook niet helemaal onze stijl. Maar ook dit is Bangkok. Net als de winkel met alleen maar nepspullen.

Vanochtend zijn we vroeg opgegaan i.v.m de vlucht terug. Zodat we lekker zullen slapen. Dat was reden om met de Skytrain (ideaal in dit zeer drukke deel van BKK) naar de rivier te gaan om daarna op de waterferry te stappen en naar Wat Arun en Wat Po te gaan. Hele mooie tempels met groot blingbling gehalte. Daarna Chinatown in op zoek naar Jaap z'n vreselijke Adda's. Maar helaas (snik snif) hadden ze geen maat 45 in die schoen.
Toen vonden we het wel genoeg. We hebben nog wat gegeten en zijn weer met de waterferry naar de Skytrain gegaan.

We hebben de koffers gepakt in het hotel en zijn opnieuw met de Skytrain naar het overstappunt gegaan i.v.m. De trein naar het vliegveld. Heel goed te doen en wij zouden anders nu gerust nog in BKK vast hebben gestaan.

Dus zo zit de reis er weer op. We plaatsen dit verslag als we op Hong Kong Airport zijn. Nog even en we gaan naar Amsterdam.

Bedankt voor jullie reacties en leuk dat jullie weer met ons mee op reis zijn geweest.

Veel liefs van ons.

• 12 Januari 2013 - 17:22

Madeleine:

Dat was weer een prachtige reis. En 6 dagen verplicht onthaasten lijkt me heerlijk!
    De temperatuur hier zit inmiddels tegen het vriespunt, misschien kunnen volgende week de schaatsen zelfs nog wel even uit het vet. Wat een overgang.
    Groetjes,
    Madeleine

• 12 Januari 2013 - 18:48

Piet Bonngaards:

Hoi Jaap en Sascha,bedankt voor jullie verslagen ik kreeg het er warm van.
    Ik hoop dat je weer veilig thuis ben.

Groeten van je oude collega Piet.

• 12 Januari 2013 - 20:15

Jan En Ria:

Heerlijke vakantie geweest voor jullie.
    Maar nu is het weer mooi geweest!
    Morgenochtend staan we jullie op te wachten op Amsterdam Airport, ha ha!

Tot morgen, Kus van je paps en mams

• 13 Januari 2013 - 07:13

Jenno:

Lieve Sasso en Japio,

Welkom thuis in ons koude kikkerlandje.

• 13 Januari 2013 - 09:50

Nicole:

Sawadika! hou vooral dat relaxed gevoel lekker vast, hier lekker bibberkoud.... maar ook de zon en bijna schaatsen...
    welkom thuis, ben erg benieuwd, we spreken elkaar snel weer.Ik heb van het reisverslag genoten!
    grtjs Nicole