Bangkok - Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Jaap en Sascha - WaarBenJij.nu Bangkok - Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Jaap en Sascha - WaarBenJij.nu

Bangkok - Ayutthaya

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Sascha

31 December 2012 | Thailand, Ayutthaya

Hallo allemaal,

We zijn vanmorgen op de trein gestapt in Bangkok (hualamphong station voor de kenners) naar Ayutthaya. Op naar tempels en cultuur.
De trein had slechts een half uur vertraging en daar gingen we dan richting Ayutthaya. We hadden 2e klas geboekt (1e was er niet) en dat was helemaal prima. Heerlijk zitten neuzen in onze Lonely Planet en van het uitzicht genoten. Na anderhalf uur waren we er.
Nu nog naar ons hotel komen... en ook dat lukte met de plaatselijke toektoek. Ze zijn hier wat moderner gepimpt. Gezellig karretjes.

Het hotel is een pension met hele vriendelijke mensen aan de "receptie". We kregen gelijk de meest makkelijke route via een plattegrond en hebben die uiteraard op onze eigen manier gevolgd...op de te kleine gehuurde fietsen. Hier een daar extra sightseeing gedaan (lees: verkeerd gereden), maar who cares, iets langer op de fiets maakte voor onze kont niets uit.

We hebben erg gelachen en waren best snel gewend aan het links rijden. Hier is het verkeer gelukkig wel minder druk dan in Bangkok.
Eerst de stad doorkruist en bij de Wat (tempel) Phra Si Santhep geweest. Wat een drukte met al die mensen. Jaap had een fanclub...aziaten vinden de blanken erg leuk om mee op de foto te gaan. Dus ik stond te wachten op Jaap om mij op de foto te zetten omdat zijn fanclub hem op de foto wilde zetten...wat gaat hier niet goed?!

Op de terugweg naar het hotel langs de Wat Ratchaburana en de Wat Phra Mahathat. Waar Kickboxer van Jean Claude van Damme is opgenomen. Vervolgens de spullen op de kamer in het hotel gezet en de tip gekregen om naar de Wat Chai Watthanaram te gaan bij zonsondergang.

Dus wij snel weer op de fiets gesprongen, want over een uur zou de zon ondergaan. En ja hoor gelukt. Deze Wat was inderdaad erg mooi en zeker bij zonsondergang. Het enige wat jammer was, is dat de Wat gerestaureerd wordt en je er alleen omheen kan lopen en niet op/in kan.
Foto's volgen nog.
Inmiddels donker geworden al fietsende terug naar de binnenstad, want de Wat Phra Si Santhep bij avond en prachtig in de schijnwerpers gezet wilden we niet missen. En terecht, want dat was echt hartstikke mooi.
Er zijn meerdere tempels in de schijnwerpers gezet door de stad heen en dat maakt de tempels erg mysterieus en vooral ook mooi.

Nog wat te eten scoren langs de rivier was de volgende "vervelende" opdracht. Zowaar bij een echt restaurant terecht gekomen en heerlijk gegeten. Wel duur hoor 600 bath = 15 Euro!!

Voor ons nog 5 kwartier voordat het 2013 is en wij willen jullie nu alvast vanuit Ayutthaya een gewelidige jaarwisseling wensen een fantastisch 2013.

See you next year.

Veel liefs en nieuwjaarszoenen van ons!!!

• 31 December 2012 - 17:16

Je Paps En Mams:

Hé Jaap en Sascha...Alvast Gezellige jaarwisseling en een heel gelukkig nieuwjaar!!
    Dat wil ik jullie alvast wensen, omdat het voor jullie al bijna zover is.
    Wij moeten nog even wachten, het is hier nu 17.15 uur
    Liefs van ons!!

• 31 December 2012 - 18:46

Nicole:

Gelukkig nieuwjaar sas en Jaap, voor ons nog heel even, maar.... Het regent weer eens een keer... Dus oliebollen op de tafel top 2000 op en aftellen...
    Heerlijk lekker genieten hier en jullie daar! Groetjes vanuit nat Maassluis
    Nic

• 31 December 2012 - 18:56

Wendy:

hoi sas en jaap,

geweldig om te lezen dat jullie het zo leuk hebben, je kan staan en gaan waar je wil dus dat is super!
    Als het goed is hebben jullie al nieuwjaar gevierd, wij gaan nu naar arie dus dat word denk wel gezellig.
    Jullie zullen het ongetwijfeld ook gezellig hebben.

Dikke kus van ons allemaal XXXX

• 01 Januari 2013 - 15:43

Belinda & René:

Hey Sas en Jaap,

Dat 2013 maar een super mooi jaar zal worden en dat jullie ook dit jaar weer mooie reizen zullen maken! Wij zijn druk aan het plannen voor onze trip naar de Oostkust van Canada in september. Morgen hier weer aan het werk.....jullie nog even lekker niet. Geniet van alles daar!!!

Groetjes van Belin en René

• 02 Januari 2013 - 17:25

Jennifer De Zwart:

lieve jaap en sassieee

zo te horen hebben jullie het super naar jullie zin!
    groot gelijk geniet ervan, ik ben benieuwd naar de foto's!!!
    jullie ook nog de beste wensen

dikke kus jennifer

ps vanuit de keuken word geroepen ook de beste wensen van mn papsie en mamsie xxxxx