Amsterdam - Hong Kong - Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jaap en Sascha - WaarBenJij.nu Amsterdam - Hong Kong - Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jaap en Sascha - WaarBenJij.nu

Amsterdam - Hong Kong - Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Sascha

25 December 2012 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Superfijne kerstdagen vanuit een zonnige Bangkok, het is hier 34 graden. Vervelend toch!?

Daar zijn we dan weer met onze site. Het wordt geen doel steeds nieuwe verslagen te plaatsen, maar als het zo uitkomt zien jullie het vanzelf.

Allereerst moeten we nu dan vanaf het heerlijke Thailand toch het volgende maar even kwijt.
Wij zijn niet vrijdag , maar maandag pas vertrokken richting Bangkok Waarom? Nou laten we het erop houden dat goedkoop toch duurkoop kan zijn. Hoe of wat gaan we jullie niet mee vermoeien. Neem van ons aan dat we het vrijdag, onze 1e vakantiedag, erg druk hebben gehad met het regelen van een vlucht voor maandag, want zaterdag en zondag was er niets beschikbaar.

En ja dan wordt het maandag en dan stijgen we ook nog gewoon op om 12:55 richting Hong Kong. Uiteindelijk op vanmorgen 25-12 om 11:10 plaatselijke tijd zijn we in Bangkok terecht gekomen. Dat is 5:10 NLse tijd.

We zitten in The Warehouse Bangkok. Een heel basic, maar schoon en toch soort van designhotel. Met een restaurantje waar we vanmiddag heerlijk hebben gesmikkeld.
Toen op naar de Golden Palace of toch niet...want we komen een supervriendelijke enthousiaste agent uit Puhket tegen die hier 4 dagen vakantie viert. Voor we het weten zitten we op een longtailboot en varen we een uur door het kanaal langs huisjes van de armere mensen waar wij Nederlanders ons echt niets bij voor kunnen stellen. Ook zien we overal tempel(tjes) een eettentjes.

Nadat we van de boot zijn gestapt zijn we weer een "agent" tegen gekomen...al hebben we nu echt onze twijfels, achteraf. We zijn via een dodemansrit in de Toektoek naar de staande buddha gebracht en vervolgens bij een zaak gedropt om een pak aan te laten meten. Toen we binnen 1 minuut weer buiten stonden ging de Toektoek chauffeur bijna huilen, maar dat is allemaal goedgekomen en we hebben siteseeing Bangkok gehad voor 40 bt (1 Euro).

We hebben ons af laten zetten bij Khao San Rd (megatouristisch) en daar hebben we wat gegeten en een heerlijke massage genomen. Ik voor mijn nek en schouders (dat was een klein beetje vast gaan zitten door de stress van vrijdag) en Jaap zijn voeten en onderbenen. Superlekker.

Daarna makkie aan teruggewandeld, nog 5x door een Toektoekchauffeur aangesproken en nu in het hotel de site aan het updaten.

Als we weer nieuws hebben zien jullie het vanzelf.

Groetjes van ons, de vakantievierders...yeeeh.

• 25 December 2012 - 18:56

Jan En Ria:

Ha Sascha en Jaap,
    Blij van jullie te horen dat je het weer voor elkaar hebt gekregen een "waar ben jij nu?" site te hebben gemaakt!
    En dat op de 1e kerstdag!
    Wij hebben net gegeten, en ik beantwoord jullie bericht, omdat je paps de boel opruimt die ik gemaakt hebt in de keuken, vanwege ons kerstdiner!
    We zouden naar wim en wil gaan deze dag, maar die hebben gisterochtend gebeld dat ze beiden ziek zijn!
    Ik dus gister als een speer naar de winkels om toch nog een leuk kerstdiner voor ons 2tjes te maken.
    Als ik het goed begrijp gaan jullie dus morgen naar het Golden Palace! En hou je maar niet vast aan al die agenten die daar rondlopen. Doe maar liever je eigen ding!
    Ik wil de mail doorsturen naar wat jij zei..opa en oma, wen, marjon, maar hoe zit dat met Jenny, Jis, en je andere vrienden en Janna ed.? doe jij dat zelf? Ik ga ervan uit van Yes! anders hoor ik het wel.
    Lieve groetjes van je mams!! Love you both!

• 26 December 2012 - 21:02

Sabine:

Heerlijk in de warmte daar.Geniet er lekker van... En wat ziet het er gezellig uit zo ook daar in kerstsfeer.

liefs,

Marcel en Sabine

• 27 December 2012 - 07:32

Jenno:

Nu lees ik dag 1 pas.......je weet het ik loop een beetje achter ;-)

Wat een toestanden allemaal.

• 28 December 2012 - 09:10

Rob:

Hey Sas en Japp!

Geniet van al het moois en het weer. Hier is het nat, donker.

Goede reis verder en een goede jaarwisseling!!

groeten, rob