Dag 2 - Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jaap en Sascha - WaarBenJij.nu Dag 2 - Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jaap en Sascha - WaarBenJij.nu

Dag 2 - Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Sascha

26 December 2012 | Thailand, Bangkok

Sa wat dee,

Gisteren hebben we onze eerste verslag geplaatst, maar daar is helaas geen link van verzonden. Je kan hem natuurlijk altijd nog even lezen.

Vandaag zijn we naar het Grand Palace gegaan en de Wat (tempel) Phra Kaew. Bizar hoe dat eruit ziet. Alles glinstert en glimt en is goudkleurig.
Je mag er alleen naar binnen met lange broek en t-shirt of lange mouwen.
Slippers worden toegestaan, maar liever dichte tenenschoenen. Wij waren geslaagd en hebben ons verbaasd.
Het is wel bizardruk, maar goed je bent hier ook niet iedere dag dus we doen trouw mee.

Daarnaa zijn we gaan slenteren naar Chinatown. Ongelofelijk wat er aan zooi is in deze wereld wat verkocht wordt. Verzin het en in Thailand kun je het kopen. Een probleem...je wil er niets van!

En dan het eetgebeuren...niet op iedere hoek, maar langs iedere straat kun je altijd wel wat eten. We letten wel goed op, want er staat veel ook wat niet voor onze magen bestemd is.
Toch zijn er gelukkig prima eetstands/restaurantjes waar we prima kunnen eten. Heerlijk die rijst en noodles met kip.
Myr, ik vermoed dat jij Pad Thai zo heerlijk vond...ik ook. Echt een heerlijk gerecht. Verder gaat het goed qua pittigheid zolang ik mai pet zeg komt het allemaal goed.

Verder hebben we in Chinatown door een grote lange straat gelopen met ook weer ik weet niet wat voor handel allemaal stoffen, snoep, fruit, groente, kleding, speelgoed, onontcijferbare dingen, echt vanalles. En aan die straat leek geen einde te komen.

Na een voetmassage (2,50 Euro voor 30 min) zijn we aan het eind van
de middag met de Toektoek naar Khao San Rd gegaan en een straat erachter, Rambuttri, hebben we heerlijk gegeten met z'n 2 voor 5 Euro. Niet te geloven toch.

Morgen gaan we heel de dag fietsen met Co van Kessel, ja ja een hollander in Thailand die al jaren fietstochten organiseert. We gaan het meemaken.

Tot de volgende keer.

Jaap en Sas

• 26 December 2012 - 21:00

Madeleine:

Hoi Jaap en Sas,
    Wat heerlijk, terwijl wij hier maar weer 's in de regen zitten, krijgen jullie in zonnig Thailand voor een prikkie de ene voetmassage na de andere... Zalig! Geniet er van!
    Als jullie weer wat te melden hebben, lees ik het graag en droom ik gewoon even mee.
    Groetjes, Madeleine

• 26 December 2012 - 21:09

Steven En Brenda:

Hoi hoi,

Wat leuk om jullie te volgen... Co van kessel en zijn fietstocht wij hebben er zulke leuke herinneringen aan. Heerlijk je beleeft je vakantie gewoon opnieuw door al die fantastische waar ben jij nu verhalen. Blijf schrijven je doet ons een groot plezier in februari horen we de 'details'.
    Xxx steven en brenda

• 27 December 2012 - 07:26

Jenno:

ho ho ho.

Hey wat leuk.......zie ik ineens een mailtje van jullie op de vroege morgen. Nu ff kijken of het me lukt om te reageren. Je weet het, ik en computers ;-)

Heb zelfs de foto's gezien. Ziet er goed uit allemaal. Wel druk he ?
    Kijken jullie uit voor zadelpijn.

Ga nu elke morgen ff in mijn mail kijken.

Nog veel plezier en geniet er van.

Dikke knuffel
    jenno

• 27 December 2012 - 16:34

Frits En Corrie:

Hallo vrienden,
    Ik ben benieuwd naar het verhaal rond de vlucht maar lees dat nu alles goed gaat. Geniet ervan. Wij zitten ook niet slecht op gran Canarische. Heerlijke temperatuur en genieten volop. Zal jullie reis volgen. Vergeet geen sushi te eten, zoeken wij hier ook.
    Liefs Frits en cor

• 27 December 2012 - 21:18

Willem Eichhorn:

Zo dat ziet er beter uit dan hier in het kikkerlandje.
    Ik hoop dat jullie het erg naar jullie zin hebben daar in Thailand, geniet er volop van

Willem

• 27 December 2012 - 22:22

Hanneke:

Ha Jaap en Sas,

Klinkt bekend allemaal! De bezienswaardigheden en de ervaringen met de Thai enzovoort!
    Ben benieuwd wat jullie allemaal nog meer gaan doen en waar jullie heen gaan, ik blijf het zeker volgen:-)

Fijne oud en nieuw alvast!
    Liefs Hanneke

Tags: bangkok